Marketing

janal83
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 23
Registrace: 11.03.2013
Dobrý den,

prosím hledám informace ohledně Google analytics API . máte s tím někdo zkušenosti?
Jakým způsobem se něj napojit? Co vše je možné exportovat? Chceme propojit s naším skladovým a datovým systémem.

Díky za info.

janKali
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.33/5

Příspěvky: 987
Registrace: 05.08.2012
Jak se dá propojit Analytics se skladovým systémem? Respektive jaký to má smysl? To budete přiřazovat návštěvnost jednotlivých stránek produktů k samotnému produktu? Jaký to má smysl???

janal83
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 23
Registrace: 11.03.2013
Automatické zobrazování produktů dle určitých filtrů a chování zákazníka na webu

janKali
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.33/5

Příspěvky: 987
Registrace: 05.08.2012
janal83 píše:
Automatické zobrazování produktů dle určitých filtrů a chování zákazníka na webu


Tak to nějak nechápu, jak tohle chceš udělat... GA ti nikdy neposkytne informace v reálné čase - to je zřejmé už z podstaty věci, takže tohle nebude reálný cíl...

bsteeer
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 65
Registrace: 01.11.2011
V reálném čase GA poskytuje data už nějaký ten pátek. Automatický import dat se může řešit přes management API v nových Universal Analytics.

Kohy
WD Trader: 4.4/5

Příspěvky: 1661
Registrace: 08.08.2012
RT statistiky už na GA jedou nějaký ten pátek.

janKali
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.33/5

Příspěvky: 987
Registrace: 05.08.2012
bsteeer píše:
V reálném čase GA poskytuje data už nějaký ten pátek. Automatický import dat se může řešit přes management API v nových Universal Analytics.



Data v reálném čase, co vidíš v GA je něco trochu jiného.

1) Kód umisťuješ na konec stránky a načítat by se měl až po načtení celé stránky
2) Google trvá zpracování cca 15 sekund
3) Jak chceš uživateli zobrazit na dané stránce něco co by se mu mělo už načítat, ale mezitím se musí data o tom, že ančítá stránku teprve posílají na GA -> tobě a posléze je musíš ješt ězpracovat. Pokud tohle zvládáš za několik milisekund, tak si asi superman a máš turbo mega VIP účet, který nemá nikdo jiný na světě.

Navíc API nemá takové možnosti, jako online rozhraní, to si uvědom. Dále ti nikdo nepovolí každou sekundu (nebo dokonce ještě častěji) načítat data...

bsteeer
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 65
Registrace: 01.11.2011
Kód je sice doporučeno mít na konci stránky, ale není to podmínka. My máme na všech stránkách (cca.150 webů) kódy v horní části stránky, i když se jedná o asynchronní kódy.

idp
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.5/5

Příspěvky: 900
Registrace: 16.01.2012
Myslím, že přímo na GA je uvedeno jako nejlepší místo pro kód hlavička.
Na stránkách Auto-gril.cz můžete sledovat novinky ze světa aut.
Na stránce Povinné ručení si můžete porovnat nabídky a ušetřit.

janKali
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.33/5

Příspěvky: 987
Registrace: 05.08.2012
idp píše:
Myslím, že přímo na GA je uvedeno jako nejlepší místo pro kód hlavička.


Má se používat buďto v hlavičce, nebo před tagem </body>. Nicméně tazatel zatím nechápe, že v takovou chvíli (při načtení stránky) není reálné v ten samý okamžit odstat od GA info o uživateli a ještě v tu chvíli mu zobrazit podle toho perzonalizovaná data na stránce...

noca
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 1
Registrace: 21.05.2013
Mícháte tady několik věcí dohromady.

Janal83 se původně ptal na zkušenosti s exportovacím API Google Analytics. To se většinou používá pro reportování či integrace právě s CRM a jinými systémy.

K API se většinou přistupuje přes servisní účty nebo přihlášeného uživatele. První možnost pro tiché reportování na pozadí, druhá možnost pro aktivní aplikace, kam se mohou přihlásit klienti a jiní zákazníci se svým účtem Google Analytics.

Existují dvě části reportovacího api - Core Reporting a Multi-Channel Funnels Reporting. Hlavně budeš používat to první. Druhé pouze pokud bys sledovat marketingové aktivity ve velkém detailu a pravidelně připravoval rozpočty na příští období.
Doporučuji projít stránky https://developers.google.com/analytics ... reporting/
Ještě před jakýmkoliv programováním bych navrhoval pohrát si s Query Explorerem: http://ga-dev-tools.appspot.com/explorer/

V core reportovacím API nejsou dostupná data v reálném čase, přesně jako zmiňuje janKali. Nedá se tedy použít pro live stream o návštěvníkovi. "Automatické zobrazování produktů dle určitých filtrů a chování zákazníka na webu" tedy nelze použít "synchronně", ale s přepočítávat s určitým zpožděním. Takže např. při příští návštěvě zákazníkovi ukázat určité produkty. Pokud jde vyloženě o doporučování produktů pro cross-selling, doporučuji se podívat na nástroj Lift Suggest (http://www.liftsuggest.com/), který už si tuto cestu prošlapal.

Zpět k původní otázce - skladovací systém se dá propojit hodně kreativně - viz článek Matta Clarka: http://techpad.co.uk/content.php?sid=209
Propojení s CRM je ještě více nasnadě - viz starší článek Justina Cutroniho http://cutroni.com/blog/2009/03/18/upda ... ith-a-crm/ a novější nápady s využitím Universal Analytics: http://econsultancy.com/cz/blog/62592-e ... s-use-data

Pro plnohodnotné využívání fóra, vč. psaní příspěvků se musíte registrovat nebo se přihlásit.
Registrovat se nebo Přihlásit se