Marketing

Miskin
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 249
Registrace: 25.01.2012
Ahoj,

mám menší problém, spravuji pár internetových obchodů v podstatě dělám/zadávám vše od plnění, grafiku až po marketing (i pár webů z pohledu SEO). Bohužel mám problém že pocitově dělám něco pořád špatně. Netvrdím že mám špatné výsledky, ale myslím že by s weby/eshopy šlo pracovat ještě lépe. Mám ale problém že jsem poslední dva roky odtržený od spolupracovníků a vše dělám sám podle svého nejlepšího svědomí a vědomí. Proto bych potřeboval parťáka na konzultace. Forma spolupráce je na dohodě, ať už od placených konzultací po výměnu zkušeností.
Moje vědomosti nejsou špatné, takže nehledám začátečníka ale spíše středně a výše pokročilého člověka. Hlavně mi jde o konzultace ohledně SEO a SEM. Spolupráce by byla nejlepší formou výměny zkušeností.

Najdu tady parťáka pro další oboustraný osobní růst?

m1ch3l
WD Trader: 4.62/5

Příspěvky: 343
Registrace: 16.06.2012
Já osobně se s SEO věnuji nějaký ten rok a všechno jsem se učil ze zkušenností (až na začátek to jsem se učil z článků na netu).
Pokud neznáš nějaké triky tak ti je nikdo zadarmo neřekne.
Problém je že já nevim co umíš a nechci si říct o nějaký ten peníz za něco co mi pak řekneš že už umíš...

Poptavka-zdarma.cz
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 1915
Registrace: 22.05.2012
Taky bych řekl, že se SEO nedá nikde moc vyčíst. Je to o experimentování. Já rozjel několik vebů najednou a na každém dělal různé změny a pak sledoval, jak na to reagují vyhledávače. Dneska mám většinu na 1.místech nebo min. na 1. straně vyhledávače a je to znát v návštěvnosti. Naštěstí exitují chytré věcičky, co vše hlídají za mě a při poklesu umístění mě ihned informují.

Při velké konkurenci bohužel nestačí jen on-page faktory, ale je potřeba i té nudné části off-page :-(

Wladass
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.43/5

Příspěvky: 2134
Registrace: 13.09.2011
Základ je všude stejný u všech webů. Potom záleží na tom, co od webu očekáváš od toho se odvíjí zbytek :) Na knížky se vykašli, zkušenosti jsou lepší učitel ;)

m1ch3l
WD Trader: 4.62/5

Příspěvky: 343
Registrace: 16.06.2012
Poptavka-zdarma.cz píše:
Taky bych řekl, že se SEO nedá nikde moc vyčíst. Je to o experimentování. Já rozjel několik vebů najednou a na každém dělal různé změny a pak sledoval, jak na to reagují vyhledávače. Dneska mám většinu na 1.místech nebo min. na 1. straně vyhledávače a je to znát v návštěvnosti. Naštěstí exitují chytré věcičky, co vše hlídají za mě a při poklesu umístění mě ihned informují.

Při velké konkurenci bohužel nestačí jen on-page faktory, ale je potřeba i té nudné části off-page :-(



Jen pomocí on-page faktoru se dostat na 1. místo je možno jen u méně známých klíčových slov ne? :D

Wladass
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.43/5

Příspěvky: 2134
Registrace: 13.09.2011
Spíš u nízké konkurence, než u méně známých klíčových slov, ale v podstatě je to totéž.

Miskin
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 249
Registrace: 25.01.2012
Pokus-omyl je trochu problém když eshopy dělají poměrně velký obraty, nemohu si moc již pokus omyl dovolit. U méně konkurenčních slov není problém dostat se na první místa. Nejde mi nyní úplně o SEO optimalizaci, ale spíše o zvýšení zisků.

V podstatě vám sem ve zkratce popíšu co dělám a zdá se mi to nedostatečné (již po roce, dvou nedokáži zvýšit obrat - stímhle postupem zvýším obrat sice třeba o 1/3 ale je to tak na rok, pak nevím co dál). V závorce napíšu co konkrétně si předtím představuji :) Pro někoho to může být i menší návod co a jak dělat.
1. odladím on-page faktory (sémantika, struktura, texty)
2. většinou nakoupím odkazy v poměru 70/30 % (sidebar, patička / v obsahu) to dělám dejme tomu s rozpočtem 1-3k měsíčně s tak 1/3 přes ranky.cz/placla.cz a 2/3 ruční nákup
3. vymýšlím další strategie na podporu prodeje - většinou nepravidelné newslettery 1 za 3 měsíce (konverze je většinou okolo 0,5% takže to pokryje náklady + pár procent navíc, odesílá se pouze zákazníkům) - když to web dovolí propaguji na facebooku kde nepravidelně vkládám akční nabídky, fotky produktlů, slevové kódy atd..
4. mám placenou heureku a sklik, ale nějak s nima dále nepracuji
5. nastaveno PPC tak aby byla použitelná cena reklamy za jednu objednávku
6. samozřejmě v průběhu ladím drobnosti jako jsou texty, reklamní bannery na eshopu, různé slevové akce atd.

Takže to uděláme asi tak, nabízím určitou částku, stanovte si za takovou menší analýzu jednoho eshopu. Pokud bud spokojen a něco mi to dá nabídnu případně i další spolupráci. Odměnu mohu nabídnou formou provize z eshopu, či klasické hodinové/úkolové. Na výběr vám mohu dát eshop prodávající hračky nebo nábytek.

Vím že mi nikdo asi neprozradí svojí strategie, ale myslím že mohu také něco nabídnout. Úplný amatér nejsem, jen mi chybí někdo kdo řekne - proč to tak děláš je to zbytečný, nebo do tohohle investuj víc, má to cenu. Takže nehledám člověka co mi za 8k udělá analýzu tím stylem že ve standardní analýze upraví 10 věcí (i divil jsem se jaké společnosti to takto dělají, ale říkají tomu audit).

webparty
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 2
Registrace: 07.07.2012
No pokud už eshopy mají nějakou návštěvnost a ty chceš jen zvýšit zisky, tak bych se spíš zaměřil na analýzu uživatelů a podle toho vytypoval nějaké bloky, které by po odstranění zvýšily konverzi (resp. zisk). Například máš stránky špatně použitelné či přístupné a to brání v jejich dalším růstu.

Miskin
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 249
Registrace: 25.01.2012
webparty píše:
No pokud už eshopy mají nějakou návštěvnost a ty chceš jen zvýšit zisky, tak bych se spíš zaměřil na analýzu uživatelů a podle toho vytypoval nějaké bloky, které by po odstranění zvýšily konverzi (resp. zisk). Například máš stránky špatně použitelné či přístupné a to brání v jejich dalším růstu.


Jasně, jednoduše zvýšit konverzní poměr. Bohužel si pod tím představím například upravení objednávkového procesu, nebo lepší struktura kategorií. První bod na tom není špatně, jelikož používáme většinou technické řešení od kvalitní společnosti (a tam je to u většiny eshopu podobné), druhý bod máme myslím taky odladěný. Bohužel více si pod touto radou nepředstavím. Samozřejmě netvrdím že vše dělám právně a to je právě ta věc co potřebuji vyřešit :)

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
Na konverzní poměr u eshopu má vliv spousta věcí, je dobré se zaměřit i na detail jako je stav skladových zásob, máte zboží skladem k okamžité expedici? Co volba možnosti dopravce? kolik možností dopravy a možností platby obchod nabízí? Jak vypadají produktové informace? kolik času tráví návštěvník na stránce produktu, ve vztahu k množství informací, které mu stránka nabídne. Odkud návštěvníci přicházejí? Je to mnoho otázek a bez detailů se nedá moc dobře stanovit nějaký závěr, natož pak poradit.

Když jsem nakousnul například produktové informace, jsou obchody které mají velmi dobře udělané produktové informace, ne jen kopii textu ze stránky výrobce. Nevýhodou jsou ale návštěvníci, kteří jdou například jen po nejnižší ceně, na jednom obchodu si pročtou detailní produktové informace a například diskuzi nakupujících, následně ale jdou a najdou obchod s nejnižší cenou a koupí tam. To jaké problémy s tím potom můžou mít, nechme stranou, chtěl jsem tím jen nakousnout téma, jak udržet i takového zákazníka, který na web přišel s úmyslem dozvědět se, ale nenakoupit. Možností je několik, vytipované stránky s produktem, který má velký trafik, ale bohužel velký odliv návštěvníků, například kvůli tomu, že spousta obchodů má produkt levnější zařadit do akčního sortimentu. Jako příklad uvedu DVD přehrávač, na jehož stránku chodí hodně lidí, právě pro hodnotné produktové informace, ale nekoupí ho, protože konkurence ho má o 20% levnejší. Zákazníka bych se pokusil přesvědčit, že pokud si k DVD přehrávači zakoupí i USB flash disk, který je doporučený pro tento přehrávač pro svou velkou rychlost zápisu a čtení, dostane poštovné zdarma. Je třeba si samozřejmě propočítat, jestli vám to marže dovolí a jestli se bude dát "zadotovat" poštovné z marže dvou produktů. Na spoustu lidí, kteří jdou po nejnižší ceně, má tohle obrovský vliv a pocit toho, že vlastně dostali něco zdarma, by je mohl přesvědčit o zakoupení DVD přehrávače právě u vás.
Možností je samozřejmě víc, otázka a to docela zásadní je, jestli o takové zákazníky chce odchod bojovat a nebo ne.
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

Poptavka-zdarma.cz
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 1915
Registrace: 22.05.2012
m1ch3l píše:


Jen pomocí on-page faktoru se dostat na 1. místo je možno jen u méně známých klíčových slov ne? :D



JJ. Já začínám tím, že udělám web na onpage faktor min na 97% a základní offpage - PR články, odkazy do katalgu...pak čekám co na to vyhledávač a pak píšu články na nejvyhledávanější fráze, které směřuju na hlavní stránku. Chce to sledovat přes které fráze k tobě chodí boti a návštěvníci a na tom pak zamakat...

-- 21. 07. 2012 16:52 --

Miskin píše:
Pokus-omyl je trochu problém když eshopy dělají poměrně velký obraty, nemohu si moc již pokus omyl dovolit. U méně konkurenčních slov není problém dostat se na první místa. Nejde mi nyní úplně o SEO optimalizaci, ale spíše o zvýšení zisků.

V podstatě vám sem ve zkratce popíšu co dělám a zdá se mi to nedostatečné (již po roce, dvou nedokáži zvýšit obrat - stímhle postupem zvýším obrat sice třeba o 1/3 ale je to tak na rok, pak nevím co dál). V závorce napíšu co konkrétně si předtím představuji :) Pro někoho to může být i menší návod co a jak dělat.
1. odladím on-page faktory (sémantika, struktura, texty)
2. většinou nakoupím odkazy v poměru 70/30 % (sidebar, patička / v obsahu) to dělám dejme tomu s rozpočtem 1-3k měsíčně s tak 1/3 přes ranky.cz/placla.cz a 2/3 ruční nákup
3. vymýšlím další strategie na podporu prodeje - většinou nepravidelné newslettery 1 za 3 měsíce (konverze je většinou okolo 0,5% takže to pokryje náklady + pár procent navíc, odesílá se pouze zákazníkům) - když to web dovolí propaguji na facebooku kde nepravidelně vkládám akční nabídky, fotky produktlů, slevové kódy atd..
4. mám placenou heureku a sklik, ale nějak s nima dále nepracuji
5. nastaveno PPC tak aby byla použitelná cena reklamy za jednu objednávku
6. samozřejmě v průběhu ladím drobnosti jako jsou texty, reklamní bannery na eshopu, různé slevové akce atd.

Takže to uděláme asi tak, nabízím určitou částku, stanovte si za takovou menší analýzu jednoho eshopu. Pokud bud spokojen a něco mi to dá nabídnu případně i další spolupráci. Odměnu mohu nabídnou formou provize z eshopu, či klasické hodinové/úkolové. Na výběr vám mohu dát eshop prodávající hračky nebo nábytek.

Vím že mi nikdo asi neprozradí svojí strategie, ale myslím že mohu také něco nabídnout. Úplný amatér nejsem, jen mi chybí někdo kdo řekne - proč to tak děláš je to zbytečný, nebo do tohohle investuj víc, má to cenu. Takže nehledám člověka co mi za 8k udělá analýzu tím stylem že ve standardní analýze upraví 10 věcí (i divil jsem se jaké společnosti to takto dělají, ale říkají tomu audit).



Když jsme u té PPC reklamy - sklik. Vyplatí se to? já to spíš používám, protože seznam.cz pak weby hodnotí líp...jinak nějaký obzvlast efekt mi to neprinasi. Skoro bych rekl, ze je na te fámě - že se na ty odkazy klikaji najmuti brigadnici, něco pravdy :-D. ale možná je to tím, že se pohybuju v silném konkurenčním prostředí a aby tvuj odkaz byl videt (min se dostal do top 30) musím vypláznout 20kč/proklik.

Miskin
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 249
Registrace: 25.01.2012
Poptavka-zdarma.cz píše:


Když jsme u té PPC reklamy - sklik. Vyplatí se to? já to spíš používám, protože seznam.cz pak weby hodnotí líp...jinak nějaký obzvlast efekt mi to neprinasi. Skoro bych rekl, ze je na te fámě - že se na ty odkazy klikaji najmuti brigadnici, něco pravdy :-D. ale možná je to tím, že se pohybuju v silném konkurenčním prostředí a aby tvuj odkaz byl videt (min se dostal do top 30) musím vypláznout 20kč/proklik.


S PPC je to složitější, před dvěma roky byla u jednoho eshopu náklad na objednávku 600Kč, nyní je to 1000Kč. Je třeba ale brát i dopady který se měřit moc nedají. Tedy musí se to brát jako reklama (já třeba nechápu reklamy v TV na různé produkty, kde by museli mít marži nejmíň 200% a otočit třeba 1mil produktů za měsíc - je to prostě reklama). Samozřejmě Sklik vychází většinou řádově o 2/3 dráže než Adwords. PPC používám spíše na různé akční produkty, nebo longtail slova kde se nevyplatí dělat SEO - tedy krátkodobě výchází PPC levněji.

-- 21. 07. 2012 17:17 --

freez píše:
Když jsem nakousnul například produktové informace, jsou obchody které mají velmi dobře udělané produktové informace, ne jen kopii textu ze stránky výrobce. Nevýhodou jsou ale návštěvníci, kteří jdou například jen po nejnižší ceně, na jednom obchodu si pročtou detailní produktové informace a například diskuzi nakupujících, následně ale jdou a najdou obchod s nejnižší cenou a koupí tam. To jaké problémy s tím potom můžou mít, nechme stranou, chtěl jsem tím jen nakousnout téma, jak udržet i takového zákazníka, který na web přišel s úmyslem dozvědět se, ale nenakoupit. Možností je několik, vytipované stránky s produktem, který má velký trafik, ale bohužel velký odliv návštěvníků, například kvůli tomu, že spousta obchodů má produkt levnější zařadit do akčního sortimentu. Jako příklad uvedu DVD přehrávač, na jehož stránku chodí hodně lidí, právě pro hodnotné produktové informace, ale nekoupí ho, protože konkurence ho má o 20% levnejší. Zákazníka bych se pokusil přesvědčit, že pokud si k DVD přehrávači zakoupí i USB flash disk, který je doporučený pro tento přehrávač pro svou velkou rychlost zápisu a čtení, dostane poštovné zdarma. Je třeba si samozřejmě propočítat, jestli vám to marže dovolí a jestli se bude dát "zadotovat" poštovné z marže dvou produktů. Na spoustu lidí, kteří jdou po nejnižší ceně, má tohle obrovský vliv a pocit toho, že vlastně dostali něco zdarma, by je mohl přesvědčit o zakoupení DVD přehrávače právě u vás.
Možností je samozřejmě víc, otázka a to docela zásadní je, jestli o takové zákazníky chce odchod bojovat a nebo ne.


S tím nelze než nesouhlasit, bohužel se pohybuji v relativně málo konkurenčním prostředí. Ale napadlo mě zkusit na nejnavštěvovanějších stránkách informovat zákazníka o různých slevách a akcích.

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
Každé upoutání pozornosti a udržení zákazníka je ku prospěchu věci, takže i tohle by mohlo zabrat.
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

Pro plnohodnotné využívání fóra, vč. psaní příspěvků se musíte registrovat nebo se přihlásit.
Registrovat se nebo Přihlásit se