Podnikání

Turek
Uživatelský avatar
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 376
Registrace: 21.01.2012
Ahoj,
myslíte si že podle hledanosti jednotlivých výrobků se dá odhadovat oblíbenost výrobku a značky na trhu a její prodejnost? Nejde mi o procenta, jen o odhad. Příklad píši li článek na nějaký obor (vemu třeba Jardův kuchyňské roboty) a koukám na hledanost jednotlivých modelů v jedné kategorii, tak mohu přepokládat že ty nejhledanější jsou nejprodávanější? Dělal někdo na toto téma průzkum?

KMSoft
Uživatelský avatar
WD Trader: 4/5

Příspěvky: 35
Registrace: 04.07.2013
Nemyslím si, že vždy platí nejhledanější = nejprodávanější.

Vezmete-li v potaz různé reklamní kampaně, tak ty mohou tímto dost zamávat. Příklad chci si koupit Octavii, ale v televizi letí teď reklama na super nabídku Superbu v plné výbavě s 50% slevou... i po té slevě mě to vyjde dráž, než na co mám, ale ze zajímavosti se (stejně jako X tisíc dalších lidí co to viděli) podívám, co je vše v nabídce, co je tu za háček skrz tu slevu... ale stejně si ho nekoupím a koupím si nakonec něco levnějšího.

Stejně jako u příkladu s auty to platí i u všeho ostatního. V televizi vyběhne reklama na novou ledničku od Zanussi, spousta lidí si ji bude chtít najít a nakonec stejně skončí u Whirlpoolu.

V základu to znamená spíše obecné povědomí o nejhledanějších modelech... ale to, jestli se nakonec stávají i nejprodávanějšími Vám řeknou až statistiky jednotlivých prodejců.
Na tom si geniálně postavila byznys třeba Heuréka se shromažďování dat z Ověřené zákazníky... :) Aspoň ví, co na MALLu prodávat a nejen z počtu hledání. :)

--
Samozřejmě upozorňuji, že toto je pouze můj osobní názor, nikoliv nějaké odborné stanovisko.
Martin Kanala
www.kmsoft.cz

libje
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 104
Registrace: 16.12.2012
Souhlasim, reklamy vzdycky zamichaji s hledanim, s prodejem to nemusi byt tak uzce spojene.
Sledovat majetek můžete když pořídíte kamerové systémy online.
Alarm do bytu při alarmu pošle SMS nebo zavolá na mobil.

KateřinaH
Uživatelský avatar
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 60
Registrace: 04.03.2013
Také si myslím, že nejhledanější neznamená nejprodávanější. Ale i tak je větší šance, že víc lidí koupí ten výrobek, co si vyhledali.

Ale s tou reklamou naprosto souhlasím. Třeba reklamy pojišťoven. Udělají akci a reklamu na určitý produkt, aby nalákali zákazníky, ale už neřeknou, že musíš splnit dost složité podmínky. Protože vlastně ti ten určitý produkt nechtějí ani vnutit, ale spoléhají na to, že když už přijdeš na pobočku a zjistíš, že podmínky nesplňuješ, tak stejně už se ti to nebude chtít řešit jinde a vezmeš co ti nabídnou.
Kvalitní skluzavka, která vydrží. Tobogán ke každému bazénu. Sklolaminát a jeho výrobky.

alijosha
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.68/5

Příspěvky: 2482
Registrace: 01.02.2011
Odhad prodejnosti (nějaký přesnější) jde podle mě udělat hodně špatně, jelikož realitu může ovlivnit nespočet proměnných. Pokud už má člověk k dispozici nějaká data, například prodej za poslední rok atd., tak se z toho něco odvodit dá. Myslet si člověk může cokoliv a že například 10 000 lidí denně hledá nějaký produkt neznamená, že ho všichni chtějí! Ale samozřejmě, pokud se o tom produktu ví, hledá se, tak je předpoklad, že o něj bude nějaký zájem i kupní, nejen informativní. Pak zde nastává slovo ale, takové produkty prodává dnes již kde kdo, panuje tam cenová válka a ve finále se prodej dle mě moc nevyplatí.
Mám rád sladké, takže si rád dám občas dort od vymazlene-dorticky.cz

Pro plnohodnotné využívání fóra, vč. psaní příspěvků se musíte registrovat nebo se přihlásit.
Registrovat se nebo Přihlásit se