Podnikání

Lukáš Jirsa
Uživatelský avatar
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 181
Registrace: 02.12.2011
Už více než rok provozuji receptář http://www.hobbyrecepty.cz. Přestože na první pohled vypadá jako magazín, na ten druhý už je to v podstatě tematický PR web. Rád bych to nicméně během roku 2013 změnil, abych mu mohl opravdu říkat magazín. V současné době ale PR články tvoří 90 % příjmů i nového obsahu. Zbytek tvoří přímý prodej odkazů a něco také ads.ranky.cz.

Nerad bych z webu udělal blikající příšernost, kde bannery jsou obloženy adsense a mezitím jsou někde schované články, přestože jisté ústupky jistě nutné budou.

Nakonec se to budu muset naučit sám, ale přesto bych vás chtěl poprosit o radu, jak efektivně monetizovat magazín.

edit: Abych to specifikoval... Nepotřebuji rady typu "zkus affilate", ale píše konkrétní zkušenosti jako třeba "Příjmy mého magazínu tvoří ze 30 % PR, z 10 % odkazy, z 20 % PPC...". Kam reklamu umístit, tipy na affilate... Anebo zajímavé články o tom. Zkrátka něco hmatatelného, od čeho bych se mohl odrazit.

janKali
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.33/5

Příspěvky: 987
Registrace: 05.08.2012
Ahoj Lukáši.

Je mnoho magazínů, které vydělávají převážně na PR a placených článcích a mají 70-90% obsahu bežných kvalitních článků. Je to o tom, že nejdříve musíš mít články wez reklamy, sem tam v nich (třeba každý desátý) placený a až bude přerod z PR webu na magazín matrný, tak si můžeš dovolit zvednout cenu (ne psát článek za 200 Kč) a tím se ti pokryjí náklady i na ostatní weby.
Samotný hobby magazín má určitě dostatek inzerentů, protože takových shopů nění na internetu málo a proto je pro přerod z PR webu na magazín prostor. Dá se to udělat za 2-4 měsíce.

Fit
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 480
Registrace: 30.09.2011
No... podle mě je dobrý, když je magazín vždycky zaměřen na nějakou cílovou skupinu. U toho Tvého moc nevím, kdo je tou skupinou? Chápu, že tam chtějí mít pr články s odkazy různé e-shopy, ale moc si nedovedu přestavit návštěvníka, který by tam pravidelně chodil. Myslím jako kvůli tomu, že ten magazín má moc široký záběr. Podle mě je potřeba psát buď na téma vaření (samostatný magazín) a ne na X dalších témat. To se Ti tam lidi nebudou vracet, když někoho zajímá třeba to vaření, tak tam nebude chodit kvůli článkům o zahradě atd...

Takže podle mě s tím moc nejde udělat. Jedině to rozdělit na více magazínů a ty propagovat u dané cílové skupiny. Takhle jak to máš teď, tak to bude pořád jenom o PR článcích. To je můj názor...

-- 17.01.2013 14:49 --

Ještě bych doplnil, že když budeš mít třeba 3 větší a úzce zaměřené magazíny. Tak tam budeš moct daleko lépe cílit reklamu na konkrétní skupiny návštěvníků (zahrádkáři, milovníci vaření, ...). Tím i víc vyděláš na reklamě, která bude efektivnější a můžeš nabízet kvalitní PR články, třeba i za 2.000,- Kč jeden. Ale jde o to, aby ten magazín byl kvalitní a chce to hodně článků a tak minimálně rok až dva na rozjezd, kdy to budeš budovat. Záleží, jak na tom budeš makat.

Lukáš Jirsa
Uživatelský avatar
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 181
Registrace: 02.12.2011
V cílovce problém nevidím. Je to v ČR celkem běžný formát typu http://www.ireceptar.cz, hobby.idnes.cz, Loskuták na nově nebo receptář na Primě. Řekl bych, že zahrádkářství, kutilství a vůbec domácí práce jsou pro Česko celkem typické. Špatně cílené jsou jen články na webu, ale to reklamního zadání člověk těžko ovlivní. Ale jak říkám, chci z toho udělat magazín a rozhodně tam budou články odpovídající cílové skupině (hospodyňky, zahrádkářky, kutilové - zkrátka lidé středního věku s rodinou většinou bydlící v domku se zahradou) - "Jak na tohle a tamto...", zlepšováky, babské rady, domácí recepty, rekonstrukce domu... Témata mazlíčci, zdraví a aktivity jsou spíše doplňková, přesto své využití najdou (konec konců článek o Rozmnožování křečků, který jsem sám psal, má úspěch, vede na něj spoustu linků a je u něj 34 )komentářů.)

Věřím tomu, že se dá magazín provozovat jen z PR článků, které logicky porostou na ceně, pokud se vytvoří čtenářská základna. Stejně jsem ale přesvědčen, že je potřeba vytvořit i jiné kanály příjmů.

Zatím díky oběma za rady, a hlavně že jste se nad tím vůbec zamysleli ;)

janKali
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.33/5

Příspěvky: 987
Registrace: 05.08.2012
Neřekl jsem, že PR články jsou jediným příjmem. Optimální se partner magazínu - většinou nějaký e-shop, který je tématicky zpřízněn. Za relativně rozumnou reklamu (partner magazínu je XYZ.cz), která má větší hodnotu pro čtenáře než klasický banner, získáš pravidlený přijem k tomu.

basti
WD Trader: 4.5/5

Příspěvky: 352
Registrace: 21.11.2011
Řeším podobný problém u svých webů, které naopak jsou stavěné na kvalitě, ale taky by mohly trošku něco vydělat. Prodej odkazů je vcelku blbost, reklamní ikony nebo minibannery przní vzhled a nakonec zas tak moc nenesou. Když mám za jeden 100-200 měsíčně a reálně tam lze mít max. 4, pak je jeden přiměřený PR článek měsíčně podstatně lepší. Míň práce, míň prudění čtenářů a bezproblémový vzhled. Ovšem vybírám PR články s nějakou informační hodnotou pro čtenáře a frekvence vydávání PR článků je relativně malá.

luba
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 111
Registrace: 24.07.2012
Zatím využíváš zpětné odkazy a PR články. Pokud je tam dobrá návštěvnost tak bych zkusil kontextovou reklamu (Adsense, Sklik). Při dobré návštěvnosti a dobrém umístění to může dělat dobré peníze. Případně je možné ještě prodávat zpětné odkazy z jednotlivých redakčních článků (myslím ty bez těch PR článků).

bajcicak
WD Trader: 3.5/5

Příspěvky: 29
Registrace: 02.11.2012
Zdravím, nedávno jsem četl o tom článek zde: http://www.krcmic.cz/jak-prodavat-reklamu-u-webu-internetoveho-magazinu-osobniho-blogu-ci-divciho-blogisku/
Nevím zda to pomůže, ale alespoň pro inspiraci.

Jinak, pokud chceš jednotný obsah, sehnal bych si buď jen pár stálých odběratelů reklamy nebo zkusil sehnat vlastního copywritera (ne pisálka z webtrhu!) a mohl bys pak nabízet sepsání účinného PR článku s tím, že se ti bude hodit do magazínu.

Lukáš Jirsa
Uživatelský avatar
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 181
Registrace: 02.12.2011
luba: Díky, ale tohle mi právě nepomůže :)
bajcicak: Super článek, otevře oči.

basti
WD Trader: 4.5/5

Příspěvky: 352
Registrace: 21.11.2011
bajcicak: Na webtrhu i jinde je dost slušných textařů (ne pisálků), ale musí se jim taky něco nabídnout. Já na trapné poptávky typu "hledám copywritera...doplň milión požadavků... zatím nevydělávám, ale určitě bude podíl na zisku - popřípadě nabízím 40 Kč/NS" už fakt nereaguju. 90 % poptávek lze přeložit do češtiny jako "hledám idiota, který udělá hromadu (odborné) práce za hubičku a do zítra".

hitow: Na PPC jsem vcelku rezignoval, při návštěvnosti 50-150 lidí denně se výdělek pohybuje v řádu desetikorun měsíčně a hyzdí to vzhled. Opět jeden slušný PR článek vydělá víc než PPC za rok. Smysl to má pokud se bavíme o návštěvnosti ve stovkách denně.

Fit
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 480
Registrace: 30.09.2011
Ještě k té cílovce, jasně, hobby.idnes.cz znám taky, ale jde o to, jestli jsi schopný něčemu takovému konkurovat a psát tolik článků. Já bych ty magazíny rozhodně úzce zaměřil a rozdělil na samostatné tématické weby/magazíny.

Jinak PPC je určitě vhodná volba. Mám jeden web s návštěvností v průměru 150 lidí denně a denně z toho mám v průměru 60-70 Kč. Budeš-li mít návštěvnost kolem 1000 UIP, tak to pak bude taky lepší. Chce to ty reklamy ale správně umístit a přemýšlet u toho.

Lukáš Jirsa
Uživatelský avatar
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 181
Registrace: 02.12.2011
Souhlasím, nepochybně má své výhody užší cílová skupina, ale stejně tak se tím snižuje cílová skupina v absolutních číslech => nižší potenciál návštěvnosti. Já tu cílovku vidím celkem jasně a rozhodně ten web nebudu rušit ani štěpit na menší weby - s jednou výjimkou, kterou je rubrika cestování (už není vidět), ta tam skutečně nepatří.

Jestli se dá konkurovat hobby.idnes.cz, to nevím. Návštěvností asi velmi těžko... Jsem ale přesvědčen, že webu ireceptar.cz, který je asi dvojkou v oboru, už se směle konkurovat dá. I když určitě ne během několika měsíců, jelikož má obrovský náskok v počtu článků a pokrytí témat.

Fit
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 480
Registrace: 30.09.2011
Ok, s tou návštěvností máš samozřejmě pravdu. Otázka ale je, jestli víc nevydělají ty samostatné a zacílené weby, protože se třeba budou inzerentům více líbit, i když tam bude menší návštěvnost, tak se lépe cílí reklamu.

Jinak ten ireceptar.cz vypadá velice pěkně, to se můžeš určitě inspirovat. Aby jsi prorazil, tak je potřeba, aby jsi byl ještě lepší a nabízel něco navíc. Chce to nějakou konkurenční výhodu...

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
Ty chceš směle konkurovat webu ireceptar.cz ? To je víc než odvážné, konkurovat zaběhnutému magazínu s podporou velkého vydavatelství s vlastním časopisem, vlastním obchodem a reklamou v televizi je velmi velmi těžké, zatím ho tedy nevidíš ani v dalekohledu. Nicméně se sám podívej jak oni monetizují svůj magazín, co všechno tam je, zaregistruj se u nich a uvidíš co všechno ti bude chodit na meil a sám uvidíš jak daleko jsi ještě za tímto webem. Web který má 58 tisíc stránek v indexu bude tahat z long tailu hromadu lidí, to ti bude trvat než se na tohle přiblížíš. Navíc jak koukám rozjíždí sekci firemní zápis s publikací placených článků, takže monetizují o sto šest, oni si to taky s tou jejich komunitou v diskusi mohou dovolit. Další věcí jsou jejich soutěže, podívej se do jejich archivu. Máš vzhledem k té návštěvnosti tvého webu před sebou ještě obrovský kus práce a dlouhou cestu, pokud si ireceptar.cz projdeš, budeš mít nápadů na monetizaci opravdu hodně a protože si myslíš, že jim můžeš směle konkurovat, asi si ho moc neprocházel.
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

Lukáš Jirsa
Uživatelský avatar
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 181
Registrace: 02.12.2011
Pro plnohodnotné využívání fóra, vč. psaní příspěvků se musíte registrovat nebo se přihlásit.
Registrovat se nebo Přihlásit se