janKali píše:
Na první pohled ano, ale za nižší provizi to při článích za 200 Kč dělat nejde. Navíc KupČlánek má primární provizi 25%, ale hradí se z ní odměna pro affiliate (až 12,5%), slevy pro agentury (pro ty je provize nižší než 25%) a v neposlední řadě se dělají akce jako 10% kreditu navíc zdarma... Ve výsledku je čistá provize systému kolem 3-5%. Pokud ti toto za vývoj systému, správu, servery, techniky a další přijde moc, tak asi netušíš, co se tam děje :-)
Ok, beru, že je váš zisk nižší než je provize. Tak je to ale u všech byznysů a buď se ti to vyplatí nebo ne. A mě, jako publishera, nemusí moc zajímat jaké máte výdaje, komu dáváte lepší podmínky, co vyplácíte affil partnerům apod. Mě zajímá, pouze částka, kterou z toho bude mít já sám.
Ačkoliv sklidím opět velkou kritiku, tak si prostě za tím stojím, že PPP systémy (v takové podobě jako momentálně fungují) se vyplatí pouze pro inzerenty (hlavně agentury), kteří si ušetří hromadu času jak při domlouvání umístění článku, tak i následném kontrolování po dobu 1 roku.
Samozřejmě, někdo může namítnout, že jsou PPP systémy velkým pomocníkem i pro blogery, kteří nemají čas na shánění inzerentů a nebo se v tom nevyznají, protože se nezabývají internetovým marketingem a píšou pouze pro radost.
Ale kolik podobných uživatelů je opravdu zaregistrováno do těchto systémů? Opravdový blogeří, kteří píšou hlavně pro radost totiž píší většinou na nějaké subdoméně - idnes.cz, blog.cz, wordpress atd.
Když se kouknu na strukturu webů, které jsou na KupČlánek a WebPost/Paypost, tak to jsou
většinou weby, které jsou dělány čistě pro výdělek, takže se jejich majitelé zabývají internetovým marketingem a domnívám se, že by pro ně bylo lepší si hledat inzerenty samostatně. (
Mám na mysli pouze kvalitnější weby, nikoliv agregátory, PR weby a podobné shity)
Proč si to myslím?
1) Vlastník webu naváže přímou spolupráci s inzerentem, není závislý na nějaké službě. Je pravda, že toto lze z části vykompenzovat vylepšením komunikace mezi publisherem a inzerentem v rámci PPP systému.
2) Publisher se připravuje o 25% svého zisku, ale na oplátku za to moc nedostane. Český trh je malý a proto většina agentur a freelancerů má dobře zmapovaný trh/internet a pokud váš web nenajdou v PPP systému, tak vás osloví přímo. Copak si někdo myslí, že se na webech neregistrovaných v PPP systémech neobchoduje? Ba naopak, o tyto weby je velký zájem. Jak se říká: Odkazy kupuj od toho, kdo je neprodává.
Sice mi zde Otakar psal, že je to i tom, na kolik si cením svůj čas, ale s tím nemohu úplně souhlasit. Myslím, že zrovna na webdealu je minimum jedinců, kteří by měli hodinovku v řádech stovek Kč. Takže každá koruna je dobrá, neboť z dlouhodobého hlediska vás může posunout hodně dopředu aneb každý milion je složen z korun. Navíc se při shánění inzerentů rozvíjíte i jinak než přírůstkem peněz na účtě.
Záleží na každém jednotlivci ať si vyhodnotí, co se mu vyplatí a co ne. Pokud Kali opravdu zavedeš maximální provizi, tak se nebráním do budoucna využívání KupČlánek.cz, ale momentálně si myslím, že pro publishera přináší PPP systémy více negativ, než pozitiv.