Volná diskuze

filaj
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 10
Registrace: 08.01.2015
Zdravím.

Fotím už cez 3 roky, pričom 2 roky sa tomu snažím venovať profesionálne. Robím to veľmi rád, napĺňa ma to, vedel by som si to predstaviť ako budúce povolanie. Som však ešte študent, bez možnosti živnosti. Má vôbec nejakú šancu zapôsobiť na inzerujúcich ľudí, keďže som dospelý a nemám nejaké skúsenosti?

Nejde mi o peniaze. Kľudne nafotím aj zadarmo, predné sú mi referencie. Na svete je pohľadávka po fotografoch vcelku malá a keď nejaká je, vyhrávajú profesionáli. Ale aj oni začínali. Ako začali s nulovými skúsenosťami?

Ďakujem za prípadnú pomoc!

StanikKolarik
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 271
Registrace: 06.04.2015
Já fotím 7let a až loni jsem si troufnul přejít na volnou nohu (teď toho lituju). Radši to nadále dělej jako koníčka s občasným melouchem.
"Kľudne nafotím aj zadarmo, predné sú mi referencie." - to radši ani neříkej, tohle je smrt freelancingu - trh si bohužel hrozně rychle zvykne že se vždycky najde nějaký Franta co to dělá za reference. Nezapírám že jsem dřív ten trh taky takhle křivil a ohýbal. a teď toho lituju.

Turek
Uživatelský avatar
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 376
Registrace: 21.01.2012
Jednu z nelehkých cest od práce po fotografování si můžeš přečíst u Davida Nogola na blogu. Nejlépe to číst celé od začátku. http://www.nogol.cz/blog/

basti
WD Trader: 4.5/5

Příspěvky: 352
Registrace: 21.11.2011
Záleží co fotíš, obecně je poptávka po fotkách rostoucí, ale stejně rostoucí je obrovský přetlak crowd-produced sraček. A bohužel zákazník často radši fotku ukradne nebo stáhne free šmejd než by dal $1-2 za kvalitní práci. Jít do stock fotografie nebo reportáže je podle mě hodně náročné. Naopak fotit svatby nebo portréty, reality, produktovky atd. na zakázku nemusí být špatné.