PPC

mlcochmarek
Uživatelský avatar
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 10
Registrace: 02.08.2011
Jistě jste se všichni, kdo spravujete PPC kampaně, zejména pak kampaně pro více zákazníků, setkali s tím, že při vytvoření samotných kampaní přemýšlíte, jakým nejjednodušším způsobem, data pracně, ručně vložená do jednoho PPC systému, importovat do dalších systémů. Možná to, co zde budu uvádět není pro někoho žádnou novinkou, ale věřím, že hodně lidem usnadní tento návod práci.

Následujícími řádky, se budu snažit popsat co možná nejpřesněji, jak převést data kampaní PPC ze systému AdWords do systému Sklik a Etaret.

Říkáte si proč zrovna ze systému AdWords a ne třeba ze systému Sklik?

Odpověď je jednoduchá, protože pro vytvoření PPC kampaní používám nástroj pro správu kampaní Google AdWords Editor. Práce v něm je určitě jednodušší a rychlejší, než data ručně vkládat, přímo přes rozhraní účtu PPC jakéhokoliv ze systémů PPC.

Nebudu se zde zabývat jak používat Google AdWords Editor, tím už se zabývají jistě jiné příspěvky. Předpokládá se tedy znalost používání tohoto nástroje. Tomu, kdo ještě Google AdWords Editor nepoužívá, jej určitě vřele doporučuji.

Ostatně pokud budete chtít zefektivnit svou práci podle mého postupu, tak vám asi nic jiné stejně nezbývá.

Jak tedy na ten převod?

1. Vygenerování souboru *.CSV pro import

  • Pomocí Google AdWords Editoru vygenerujte csv soubor kampaně. Postavíme se na kampaň, kterou hodláte převádět do dalších PPC systémů a v menu Soubor –> Export tabulky (csv), klikneme na možnost Exportovat aktuální kampaň, jak ukazuje obrázek níže.

Obrázek

Jen se zmíním, že vložením dat do Google AdWords Editor a odesláním do účtu AdWords pomocí tlačítka Poslat změny (viz. obrázek níže), máme kampaň AdWords připravenu. Soubor *.CSV, který jsme vygenerovali použijeme pro import do dalších systémů (Sklik a Etarget), jak uvádím dále.

Obrázek

2. Import kampaní do systému SKLIK

  • Vygenerovaný soubor *.CSV je nutné otevřít v některém z tabulkových editorů, které umí pracovat se souborem CSV (například Open Office, Microsoft Office). Při otevírání CSV souboru je nutné nastavit parametry, jako znakovou sadu, formát buněk a další. Nejlépe asi uděláte, když provedete nastavení podle níže uvedeného obrázku, tak zajistíte, že se vám hodnoty v buňkách nezmění.

Obrázek

  • Po otevření CSV souboru je nutné provést úpravy. Sloupce, které jsou níže je nutné zachovat v pořadí tak jak jsou uvedeny. Ostatní je nejlepší odstranit. Pokud je ponecháte, měl by import proběhnout, ale může se stát, že vám nástroj pro import kampaní v systému Sklik zahlásí chybu, protože nezná nějakou hodnotu.
- Campain
- Campaign Daily Budget
- Ad Group
- Max CPC
- Keyword
- Keyword Type
- Headline
- Description Line 1
- Description Line 2
- Display URL
- Destination URL
- Campaign Status
- AdGroup Status
- Creative Status
- Keyword Status
- Suggested Changes
- Comment

  • Dále je zapotřebí odstranit například nežádoucí uvozovky ". Nejlépe pomocí funkce hledat a nahradit.

  • Provedeme také změny jako přejmenování kampaně (řešením je například ke stávajícím název přidám -sklik, -etarget) a především nesmíme zapomenout na změnu značkování URL pro Google Analytics, tedy pokud jej používáte. Zejména se to bude týkat změny zdroje, tedy utm_source=seznam, nebo výše rozpočtu.

  • Po upravení souboru se připojíme do daného účtu v systému SKLIK a pomocí funkce Nástroje -> Import kampaní naimportujeme PPC kampaň.

  • Po naimportování kampaně provedeme drobné úpravy, zejmé, výběr sítí, ve kterých chceme naše reklamy zobrazovat a zadání ceny za proklik v obsahových / reklamních sítích. Případně donastavíme propojení s Firmy.cz, časový rozvrh a další.

Tak a tím bychom měli připravenou i PPC kampaň pro SKLIK.

3. Import kampaní do systému ETARGET

  • Pomocí Google AdWords Editoru vygenerujte csv soubor kampaně, stejně jako tomu bylo v případě importu so systému SKLIK. Postavíme se na kampaň, kterou hodláte převádět do dalších PPC systémů a v menu Soubor –> Export tabulky (csv), klikneme na možnost Exportovat aktuální kampaň, stejně jako pro systém Sklik.

  • Vygenerovaný soubor *.CSV je nutné opět otevřít v některém z tabulkových editorů, které umí pracovat se souborem CSV (například Open Office, Microsoft Office). Při otevírání CSV souboru je nutné nastavit parametry, jako znakovou sadu, formát buněk a další. Nejlépe asi uděláte, když provedete nastavení, stejně jako pro systém Sklik.

  • Po otevření souboru CSV, provedeme úpravy potřebné pro import do systému ETARGET. Není jich moc. Změníme pojmenování kampaně obdobně, jako v případě importu pro SKLIK a opět nesmíme zapomenout na změnu značkování URL pro Google Analytics( utm_source=etarget). To je co se týče úprav souboru vše.

[COLOR="red"]POZOR![/COLOR]
Je nutné myslet na to, že ETARGET má poněkud jinou strukturu než systém AdWords, nebo Sklik. Tedy v případě, že máme kampaň o 3 a více sestavách a každá sestava má 3 inzeráty je to v pořádku, protože se nám naimportují 3 a více odkazů (pojmenování pro sestavu) a každá z nich bude mít 3 reklamy verze A, B,C.

Pokud však máte sestavy o více reklamách, naimportují se vždy jen první 3 z každé sestavy. Proto je nutné před importem ponechat v souboru pro každou sestavu takové 3 reklamy, které chci naimportovat a zbylé odstranit.

Co se týče klíčových slov, importují se slova v přesné shodě, tedy [slovo].

  • Po upravení souboru se připojíme do daného účtu v systému ETARGET a pomocí funkce Importovat nové odkazy naimportujeme PPC kampaň (viz. obrázek níže).

Obrázek

  • Import provedeme tak, že nastavíme formát GOOGLE (csv), cenu za kliknutí a vybereme soubor *.csv pro import (viz. obrázek níže).

Obrázek

  • Po úspěšném importu provedeme drobné úpravy, jako například u klíčových slov odstraníme hranaté závorky [ ] a to nejrychleji tak, že zkopírujeme slova v odkazu kampaně, vložíme je do prázdného txt souboru, provedeme odstranění pomocí hledat a nahradit a takto upravená slova zkopírujeme zpět do odkazu kampaně. Upravíme případně cenu za kliknutí u vybraných slov, vložíme případně obrázky k reklamám A, B, C, nastavíme Retargeting a kampaně můžeme spustit.

Tak a máme připravenou PPC kampaň i pro systém ETARGET.

Doufám, že jsem tímto návodem někomu pomohl a vpřípadě, že zjistíte nějaké nedostatky, nebo znáte lepší způsob, rád se poučím.

-------------------------------------------------------------

Celý příspěvek si můžete také přečíst na blogu http://www.ppcdnes.cz

Pro plnohodnotné využívání fóra, vč. psaní příspěvků se musíte registrovat nebo se přihlásit.
Registrovat se nebo Přihlásit se