SEO

Jiří Rostecký
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.5/5

Příspěvky: 1076
Registrace: 19.11.2010
Chtěl bych se Vás zeptat, co je z hlediska SEO lepší? Ikonka, nebo textový odkaz?

Hádám, že ikonka je výhodná z jednoho důvod - pokud není součástí nějaké farmy, tak je větší pravděpodobnost, že na ni klikne skutečný člověk. Odkaz ale asi více pomůže pozicím ve vyhledávači. Přesto se raději zeptám, jelikož mi jeden tématicky relevantní web umístil ikonku, tak si chci rozšířit obzory...

Jan Paluska
Uživatelský avatar

Administrátor
WD Trader: 4.78/5

Příspěvky: 1323
Registrace: 14.02.2011
Ikonka není špatná, pokud obsahuje všechny informace, které obsahovat má. Tudíž pokud se jedná o obrázek, měl by určitě obsahovat atribut alt="" popřípadě bych jej ještě doplnil atributem title="" ... potom bych řekl, že ani ikonka v SEO tolik škodit nebude
Pomohl jsem? Použij tlačítko [+]
 Dar

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
Je to jak píše Honza, pokud bude mít ikonka popisný text "alt" a "title" vyhledávače ji uvidí a neměl by s tím být problém.
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

Fit
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 480
Registrace: 30.09.2011
Přesně tak, já si vždycky snažím pohlídat, aby v kódu bylo u té ikonky alt i title :). A pak to možná vyhledávače berou stejně jako textový odkaz. Používám úspěšně obojí (jak textové odkazy, tak ikonky).

Ján Januška
Uživatelský avatar
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 3
Registrace: 06.11.2011
Odhaduje sa, že prínos obrázkového odkazu je mierne menší, ako textového. Ešte doplním, že vyhľadávače atribút title ignorujú.

Marek L.
WD Trader: 4.38/5

Příspěvky: 1382
Registrace: 14.02.2011
Pokiaľ umiestnuješ odkaz, tak rátaj zmenším click rate(om), pri ikonke je väčšia pravdepodobnosť prekliku ale odkaz je z hľadiska vyhľadávačov lepšou alternatívou.

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
Atribut title u textového odkazu je víceméně zbytečný, pokud ale vyhledávač v kódu najde obrázek a neví co to je, jsou právě atributy title a alt tím co mu řekne kam to zařadit, takže u textového odkazu možná atribut title vyhledávač ignoruje a je to celkem logické, u obrázku ale nikoli.
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

Wladass
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.43/5

Příspěvky: 2134
Registrace: 13.09.2011
No já mám ozkoušeno, že výhodnější je rozhodně textový odkaz. Na grafické odkazy pozor viz příbuzné téma o prvním odkazu . V dnešním světě CSS3 lze udělat textový odkaz velice podobný obrázkovému, předejdete tak problémům u vyhledávačů. Google texty miluje, pamatujte na to :)

Ján Januška
Uživatelský avatar
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 3
Registrace: 06.11.2011
freez píše:
Atribut title u textového odkazu je víceméně zbytečný, pokud ale vyhledávač v kódu najde obrázek a neví co to je, jsou právě atributy title a alt tím co mu řekne kam to zařadit, takže u textového odkazu možná atribut title vyhledávač ignoruje a je to celkem logické, u obrázku ale nikoli.

Prínos atribútu title je SEO mýtus, ktorý bol mnohokrát vyvrátený. Na vhodný popis obrázku slúži atribút alt, ktorý vyhľadávače aj indexujú. Atribút title neindexujú, resp. ho ignorujú. Ako u odkazov, tak aj u obrázkov.

Fit
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 480
Registrace: 30.09.2011
Ján Januška: Každopádně, já to tam dávám a věřím tomu, že tím minimálně ničemu neuškodím :).

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
Já to tam dávám taky u každého grafického prvku, už jsem si na to zvykl. Možná že je to aktuálně vyhledávačům jedno, jestli tam atribut title je a nebo není, ale dříve tomu tak nebylo. Aktuálně to vysledované nemám, ale před časem mi prostě a jednoduše vyhledávače indexovali ve vyhledávání obrázků jak obrázky s atributem title, tak s altem a nebo s oběma atributy, pokud jsem nevyplnil nic, nenašel jsem je tam. S toho jsem vycházel, ale to už nějakou dobu zpět a mohlo se to změnit.
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

Pro plnohodnotné využívání fóra, vč. psaní příspěvků se musíte registrovat nebo se přihlásit.
Registrovat se nebo Přihlásit se