Tvorba webu

alijosha
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.68/5

Příspěvky: 2482
Registrace: 01.02.2011
Měl bych dotaz. Co se dá považovat za přijatelnou míru okamžitého opuštění webu? Kolik procent cca?
Je mi jasný, že čím méně, tím lépe, ale co může být asi tak normál u webů jako je blog, magazín, fórum atd.?

A navázal bych na to další otázkou. Co se dá považovat za úspěch co se týká průměrné doby na webu?
Je mi jasné, že zde platí opak a čím více tím lépe, ale kolik minut může být bráno již jako relativně dobrý výsledek?
Mám rád sladké, takže si rád dám občas dort od vymazlene-dorticky.cz

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
Je to dost individuální, ale napíšu jak to mám zhruba já. Na webu kde jsou převážně informační texty o délce 1 až 2 normostrany mám průměrnou délku na webu 2:36, když si já ten článek přečtu, dá se říct že by to i sedělo. Míru okamžitého opuštění mám 51,2% tam je to zatím pro mě trochu záhadou, protože pokud si vezmu počet unikátních návštěvníků a k tomu počet prokliků z možností na konci článku, reklamní odkaz, nebo affiliate odkaz tak mi ta míra okamžitého opuštění nesedí a podle mě by měla být nižší. Zkoušel jsem i sledovat v GA v reálném čase chování návštěvníků a jsou na webu poměrně dlouho. Další věc ale je, počet zobrazení stránky. Pokud mám v určitém období 3000 unikátů a k tomu 6700 zobrazení, je jasné že někdo web prochází více a zobrazí více stránek a někdo ne, pokud k tomu vezmu poměr nejlepší vstupní stránka a naopak stránka na které návštěvník opouští web, je to také zajímavé. Mám asi 4 články přes které chodí 80% lidí, výstupní stránky jsou ale na tom jinak, lidé opouštějí web asi na 15 stránkách takže se přes menu proklikají ještě dál. Nicméně podle počtů interakce na affiliate odkazech a reklamě mi vycházejí pro mě dobrá čísla, protože když přijde na web 3000 lidí a já mám potom napočítáno 1600 prokliků affilate kódem a k tomu 1200 prokliků přes reklamu je vidno, že téměř každý udělá interakci kterou potřebuji a kterou jsem po něm chtěl, a jestli ten článek přečte detailně a nebo jen přelétne to sice nedokážu z dat odhadnout, pro mě je ale důležité, aby vykonal interakci a to udělá. Otázka je, co GA považuje za okamžité opuštění stránky, jak dlouho musí být web otevřen aby opuštění nebylo bráno jako okamžité ?
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

alijosha
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.68/5

Příspěvky: 2482
Registrace: 01.02.2011
To by mě zajímalo též, co je bráno jako okamžité opuštění webu. Popravdě, kolikrát mi přijde, že ty nástroje pro webmastery od Google ukazují občas i docela voloviny. Všechny faktory rostou, jako je počet stránek zobrazených, návštěvnost, čas strávený na webu a míra opuštění je plus mínus pořád stejná. U mě je to 54,18 %. Nepatrně se sice zmenšuje, ale ne nějak výrazněji. Osobně mi přijde celkem hodně i 45% a spokojen bych byl, kdybych se dostal někam pod tuto hranici. Je pravda, že se člověk nemůže zavděčit také všem a kolikrát se na stránky dostane někdo bůhví jak. Dále nerozumím tomu, co je (not provided) u klíčových slov, mimochodem je to moje nej klíčové slovo a můj druhý největší zdroj návštěvnosti je (direct) / (none) :-). Co si pod tím má člověk představit? Jak to máš se Seznamem? Z něj mám pouze 38 návštěv v porovnání s Google 415 mi to přijde jako žalostně málo.
Mám rád sladké, takže si rád dám občas dort od vymazlene-dorticky.cz

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
not provided tam mám taky, není z toho nějaká extra návštěvnost a netuším co si pod tím představit, popravdě jsem to nijak extra nezkoumal. Zdroje návštěvnosti, to je u mě jak na kterém webu, jeden web dnes měl 63 Google 44 Seznam, jiný zase Google 47 a Seznam 687 no a mám tam i web kde je to opačně Google 100 a Seznam 20, když to ale vezmu, tak je to asi dáno klíčovým slovem, ten web kde převažuje seznam má vstupní stránku se zaměřením na jednu přední českou firmu a s toho asi vyplývá i zdroj návštěv ze seznamu, na seznamu jsem na toto klíčové slovo první a na google až pétej. Ten web kde je to poměrně vyrovnané, má hlavní klíčové slovo docela obecné a tak si myslím že ho lidé hledají jak na seznamu, tak na googlu. Je ale pravda, že na tohle slovní spojení jsem na googlu zabral bez asi dvou webů celou první stranu :-) a na seznamu mám první tři zápisy, takže pokud tohle někdo hledá skončí u mě a je jedno jestli to hledá na seznamu a nebo na googlu, jenže to samozřejmě nejde se všemi KW.
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

alijosha
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.68/5

Příspěvky: 2482
Registrace: 01.02.2011
Takže je to koukám hodně individuální :-) Já bych mohl doslova a do písmene říci, že mě Seznam kazí statistiky, jelikož z něj mi přichází naprosto nejhorší návštěvníci, kteří mají největší míru okamžitého odchodu! Seznam má u mě dlouhodobě přes 80% tuto hodnotu :-D. Na tom je vidět, jak hledá a lidé se na můj web dostanou bůhví na jaký dotaz. I Bing je na tom u mě lépe jak Seznam!
Mám rád sladké, takže si rád dám občas dort od vymazlene-dorticky.cz

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
No pravda, je že relevantní návštěvníci přicházejí nejvíce z Google, Seznam mi posílá takovou všehochuť. Demonstuji například na dotazu Londýnská turistická karta, seznam sice zobrazí na prvních pozicích buď můj web a nebo můj PR článek na jiném webu, ale lidi kteří na ten dotaz přijdou většinou rychle odejdou, Google na ten dotaz zobrazí na první stránce 6 webů, nebo PR článků které jsou moje a návštěvníci, kteří přijdou na tu stránku jsou na ní průměrně 4:50 což by asi tak odpovídalo času za který se dá ten článek přečíst a většina z nich odchází přes affiliate odkaz. Je to s těma vyhledávačema složité :-D Seznam je mnohdy opravdu tak trochu debil :-)
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

alijosha
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.68/5

Příspěvky: 2482
Registrace: 01.02.2011
To si naprosto trefil s tím Seznamem :-D Mě to tak přijde též. Ono stačí porovnat i rychlost indexování a je jasné kdo je vyhledávač číslo 1.
Mám rád sladké, takže si rád dám občas dort od vymazlene-dorticky.cz

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
No tak o rychlosti indexování mi ani nemluv, například PR články které Google naindexuje za týden, tak to Seznamu trvá měsíc i déle, no hrůza :-( mimochodem, když jsem nakousl ty PR články, tak musím uznat,že jsou dobrou podporou, ale musí být unikátní a na webu kde jsou jen unikátní články, všechny co jsem měl na webech kde je povolena duplicita se v sepru přestávají objevovat a zůstávají jen ty z linkovacích služeb a z PR webů kde jsou jen unikátní články, jako je třeba Dragův web dejecho, nebo tvůj 365d, otázka času kdy systémy na publikaci několik desítek stejných článků naprosto ztratí smysl. To jsem ale trochu odbočil.
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

alijosha
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.68/5

Příspěvky: 2482
Registrace: 01.02.2011
To máš pravdu, duplicita postupně mizí a já jsem jen a jen rád, že tomu tak je. Když už si nakousl ty PR články, tak já zakázal na 365d.cz cizí publikaci a když už, tak přidávám obsah sám, jelikož to bylo tak pracné kontrolovat, že jsem se vybodl na to raději. A zpátky k tomu indexování, tak Google nový web je schopen zaindexovat do pár hodinek, Seznamu to kolikrát trvá i 14 dní, než zjistí, že je na netu něco nového :-)
Mám rád sladké, takže si rád dám občas dort od vymazlene-dorticky.cz

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
Všiml jsem si že už na 365d nelze přidávat, jsem se tam hrnul s novým článkem a ono nic :-D , já už nic jiného než originální články na webech publikující jen originály nehledám, protože ty duplicitní mizí a jsou mi k ničemu, i když zatím z nich jsou alespoň odkazy, jenže kdo ví jak dlouho. S googlem je to většinou díky GA opravdu rychlé, i když přidám seznamu ručně nový web, trvá to dlouho než vše zaindexuje to je pravda.
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

alijosha
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.68/5

Příspěvky: 2482
Registrace: 01.02.2011
Nikdo nemohl tušit, že se tam hrneš :-) Zrušil jsem registraci a možnost přidání už je to celkem dlouho, takové tři-čtyři měsíce určitě. Tak když už tu byla řeč o mém 365d.cz, tak tam mi plyne návštěvnost zase jenom převážně ze Seznamu, ten na ty PR články slyší celkem dobře a řadí je hodně na horu.
Mám rád sladké, takže si rád dám občas dort od vymazlene-dorticky.cz

MartinT
WD Trader: 4.5/5

Příspěvky: 92
Registrace: 07.08.2011
nepročítal jsem celou diskuzi, ale z toho co jsem zahlídl, tak not provided jsou přihlášení uživatelé na účtu google a aby Google ochránil jejich soukromí, tak neposkytne co hledají a místo toho hodí to not provided. Takže člověk kolikrát už se ani nedozví klíčový slova. Mám to třeba 15% někde a přijde mi to už docela dost.
Jinak okamžitá míra opuštění je údaj, kdy uživatel přijde na stránku a už neklikne jinam a odejde. Třeba přijde na článek, přečte si ho, je na webu dlouho, ale neneavštíví jinou stránku, tak je tam hned započítanej. Aspoň tak jsem se to tedy někde dozvěděl a žiju z toho :)

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
Já jsem tam dlouho nekoukal, pak jsem viděl že se ti tam docela hnul rank, což je dobře, protože když vidím jak spousta velkých pr webů publikujících duplicitní obsah , nejen, že zmizela ze sepru, ale ještě jako bonus jim spadl PR a to tak, že třeba z PR3 na PR0. Já osobně se chci vrhnout směrem oborových PR webů s unikátními články, tak uvidíme, ty mi tu prostě chybějí, stejně jako oborové katalogy, je jich hrozně málo. Co se týče vyhledávání, nasadil jsem jeden z webů do PPC systému AdWords a docela se mi to zamlouvá, uvidíme jak to bude s poměrem investic a výdělků.

Ad míra opuštění: no tak to by asi i odpovídalo tomu co jsem si myslel, proto je číslo kolem 50% to by možná sedělo.
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

alijosha
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.68/5

Příspěvky: 2482
Registrace: 01.02.2011
Oni ty PR weby popadali skoro všechny co jsem tak koukal a dokonce chodila od Google zpráva o tom, že porušují podmínky atd. Též mi u jednoho webu to takhle přišlo a to měl kdysi PR 2. 365d.cz se to nedotklo a naopak posílil v PR :-)

Teď už je to tedy jasné i mě, proč míra opuštění zůstává cca stále stejná i když vše roste :-). U mě to not provided tvoří 22% už! Je to můj druhý největší zdroj návštěvnosti a bylo mi divné, že nemůžu zjistit o tom nic víc.
Mám rád sladké, takže si rád dám občas dort od vymazlene-dorticky.cz

lukasik
WD Trader: 4/5

Příspěvky: 85
Registrace: 19.02.2011
Stačí hledat
Procento návštěv omezených na jedinou stránku (tj. návštěv, při kterých daná osoba opustila váš web hned na vstupní stránce).

https://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=cs&answer=1033060&ctx=cb&src=cb&cbid=scbkygumepsu&cbrank=3

alijosha
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.68/5

Příspěvky: 2482
Registrace: 01.02.2011
To jsem našel taky, hledat umím.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak i když návštěvník stráví třeba 10 minut na 1 stránce a pak odejde, tak je to dle Googlu špatně a započítá ho do míry okamžitého opuštění?
Mám rád sladké, takže si rád dám občas dort od vymazlene-dorticky.cz

Jiří Rostecký
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.5/5

Příspěvky: 1076
Registrace: 19.11.2010
Mám web, kde je míra okamžité opuštění 80 %. Což mě hodně štve...

alijosha
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.68/5

Příspěvky: 2482
Registrace: 01.02.2011
A jakou máš u něj průměrnou dobu na webu?
Mám rád sladké, takže si rád dám občas dort od vymazlene-dorticky.cz

alijosha
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.68/5

Příspěvky: 2482
Registrace: 01.02.2011
To zase tam málo není, ale těch 80% je hodně. To jsou nejspíš takový ty návštěvníci, co si přijdou přečíst nový článek a odejdou.
Mám rád sladké, takže si rád dám občas dort od vymazlene-dorticky.cz

Dluzis.cz
Uživatelský avatar
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 12
Registrace: 16.02.2013
Mám to také různé, je to web od webu ale u mého nejnovějšího projektu, který běží necelé 3 týdny mám docela zajímavé čísla. Průměrná doba na stránce 3:50, míra okamžitého opuštění 27,17% a procento nových návštěv 81,36%.

Carl114
WD Trader: /5

Příspěvky:
Registrace:
Ahoj,
já měl před lety asi 70 %. Teď už to nesleduji, protože mi měření od Google přijde nepřesné a tenhle údaj je leda dobrý při re-designu k porovnání, jestli nová verze není totální fail. Mnohem lepší, když už utíkají je použití záznamu pohybu myši a různé tepelné mapy.

Jinak úspěšná doba je ta, za kterou pravděpodobně přečte člověk článek či shlédne video. Pokud tedy máš na webu 30 minut videa, měla by být průměrná celková doba všech lidí na webu alespoň 10 minut. Dá se to tedy počítat jako cirka polovina potřebného času na nějakou akci (objednání zboží, přečtení textu...). Osobně bych tohle ovšem vůbec neřešil... Čím méně babrání s maličkostmi, tím více času na práci.

Pro plnohodnotné využívání fóra, vč. psaní příspěvků se musíte registrovat nebo se přihlásit.
Registrovat se nebo Přihlásit se