Podnikání

Poptavka-zdarma.cz
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 1915
Registrace: 22.05.2012
Zdar. Mám teď otázku spíše pro obchodníky – zadavatele reklamy. Od nového roku se chystám více zaměřit na obchodní činnost a s tím související nákup kontaktů a zadávání inzerce.

Zkusil jsem již PPC styl reklamy (tedy cena za proklik), která nebyla příliš efektivní – reakce návštěvníků pod 50% oproti návštěvníkům z fulltextu, kde se pohybuje reakce cca 70-90%. Také vysoká cena za proklik. Výslednou neefektivitu PPC spíš asi přisuzuju proklikům konkurence (např. ze zvědavosti) .
Připravuji affiliate systém (provize pro partnery za uskutečněný prodej) a pro tento systém i nákup web. prostoru pro reklamu.

Otázka:
1. Co Vás nejvíce zajímá při výběru prostoru (web. stránky) pro umístění reklamního banneru?
2. Jaká cena je pro Vás akceptovatelná (poměr unikátních návštěvníků/cena)?
3. Jaké vlastní zkušenosti - zaměřit se spíše na stránky k Vašemu tématu nebo raději obecné stránky s větší návštěvností?

Miskin
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 249
Registrace: 25.01.2012
U všeho záleží kvůli čemu tu reklamu chceš, ale asi kvůli návštěvnosti a konverzím
1. tématičnost a návštěvnost - jeden dobře umístěný článek ti dokáže udělat více konverzí než banner na seznamu pod přihlášením
2. to se nedá určit, ale ideální pro reklamu je menší cena za návštěvu než při PPC :)
3. pokud chceš konverze tak musí být tématické... na webu o autech ti nikdo třeba postel nekoupí

losperos
WD Trader: 4/5

Příspěvky: 94
Registrace: 26.03.2012
1) téma, místo kde bude banner umístěn, kvalita webu, zdroj návštěv a počet návštěv, cílová skupina, cena (ne nutně v tomhle pořadí)
2) strašně individuální. Na webu, kde je 50K UIP za den může reklama stát jen 5000,- za měsíc a nepřinese ti nic. A ta samá reklama na jiném webu může stát stejný peníze a mít třeba jen 1K UIP za dne a přesto vyplatí se.
3) jednoznačně tématické stránky, nebo hlavně stránky, kam chodí tvoje cílovka. Například budeš prodávat nějaký cool trička a budeš mít reklamu na webu, kde se holky baví o nějakých svých prvních láskách. Tématicky to nezapadá, ale tvoje cílovka tam chodí.

janKali
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.33/5

Příspěvky: 987
Registrace: 05.08.2012
1) Pouze relevantní weby a magazíny, kde je naše cílová skupina - důležité je pak přesně a dobře znát cílovou skupinu.
2) Akceptovatelná je každá taková cena, která na banner vydělá, tzn. nemám problém dát za banner na týden 30 tisíc, ale musí to udělat alespoň 30 tis. Kč zpět - a teď nemyslím obratu, ale marže. Spokojím se i s mírně ztrátovým efektem (prodělek do 10-15%), ale to jen proto, že vím, jaké procento zákazníků se nám vrací a vím, že na něm už při příštím nákupu vydělám.
3) Viz. 1

Nicméně PPC uděla tak, aby skutečně vydělávali a nedotoval jsem je se nám zatím nepodařilo. Nepřisuzuju to žádné konkurenci, ale tomu, že PPC systémy chtějí prachy a buď platíš za relevantní prokliky strašný prachy, nebo si na nerelevantních místech a sice máš hodně prokliků, ale konverze jsou krize.

Zaměř se na kvalitu a hlavně si musíš ozkoušet jestli ti kampaň peníze vrátí...

Jinak reklamní systémy doporučuju používat jako testování bannerů a textů reklam. Dobře se tam zjistí, co má dobrý proklik a co má dobré konverze. Pak si vyjedeš kde dané bannery měli nejlepší efekt a na takové weby se zaměříš a nejlepší druhy bannerů tam nasadíš. Složitější, ale efektnější.

Miskin
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 249
Registrace: 25.01.2012
Ještě k PPC SKlik - Adwords. Pokud je marže na produktu 20% nikdy se PPC nemůže přímo zaplatit. Abych pravdu řekl mám jen jednoho klienta kde se PPC neukousne všechnu marži, ale je to tím že zboží je dražší a má vysoké marže. Dlouhodobě se spíše moc nedá dostat s cenou pod 150Kč za konverzi (dle statistik PPC) ale spíše na násobek.

janKali
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.33/5

Příspěvky: 987
Registrace: 05.08.2012
Miskin:
1) Co já bych dal za 150 Kč za konverzi, asi klidně 200 :-D
2) Prodávat zboží s marží 20% je monkey business, takhle to v komerčním světe nefunguje - nikdy na tom nemůžeš vyrůst a pořád budeš ten "malej", co to nikam nedotáhne, protože nemá z čeho růst...

Poptavka-zdarma.cz
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 1915
Registrace: 22.05.2012
janKali píše:
Nicméně PPC uděla tak, aby skutečně vydělávali a nedotoval jsem je se nám zatím nepodařilo. Nepřisuzuju to žádné konkurenci, ale tomu, že PPC systémy chtějí prachy a buď platíš za relevantní prokliky strašný prachy, nebo si na nerelevantních místech a sice máš hodně prokliků, ale konverze jsou krize.


no právě. pořád nechápu firmy, co vráží X Kč za PPC místo toho, aby nabídlo spolupráci seo expertum, co mají stránky na vrcholu.
Já osobně půjdu raději touhle cestou. I když chápu, že pro provozovatele stránek je možná výhodnější jistých 6 Kč než možna 450kč :-D

Taky nechápu lidi, co vráží prachy za PPC reklamu, aby vydělali na miniprovizi z affiliate systemu :-D

-- 10. 12. 2012 16:16 --

Miskin píše:
...Dlouhodobě se spíše moc nedá dostat s cenou pod 150Kč za konverzi (dle statistik PPC) ale spíše na násobek.


tak to už se možná spíš vyplatí vrazit peníze do kvalitní výroby webu, než dotovat PPC Seznamvydřiduchy, ne? :-D

Miskin
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 249
Registrace: 25.01.2012
JanKali:
ad. 2. ale vysvětli to někomu že pokud není marže 50% a více procent, nedá se fungovat je těžké, každý nemá X milionů na nákup na sklad :).

PPC je jednoduchá cesta jak zvýšit objednávky... vím o eshopu co do toho cpe 20k měsíčně a nikdy to nijak neměřil :(

Jak jsem psal 150Kč to je ale výjimka :) většinou je to násobně více :) Osobně se mi líbí přes sklik inzerovat bannery, je sice minimum prokliků ale tím zobrazení výjde na pár korun a dá se tím levně budovat brand.

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
Zajímavé, já mám trochu jinou zkušenost, ale podle mě je to o tématu a oboru, pokud je na affilu dobrá provize, dá se na tom i přes PPC vydělat, jen se musí věnovat dost času jejímu nastavení. Momentálně jsem na 87 korunách za konverzi z které je 192 korun u jiného tématu jsem ale musel měsíc měnit KW abych se dostal na zisk. Podle mě to nejde paušalizovat a zvláště pokud někdo vletí na Sklik, našvihá tak KW za 35 korun za klik a pak se divý. Co se týče ceny za zobrazení a budování brandu, tak s tím mám podobnou zkušenost jako Miskin, to se za ty peníze docela vyplatí.
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

janKali
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.33/5

Příspěvky: 987
Registrace: 05.08.2012
Miskin píše:
ale vysvětli to někomu že pokud není marže 50% a více procent, nedá se fungovat je těžké, každý nemá X milionů na nákup na sklad :).


Tak pokud se jedná o přeposílání objednávek nebo dropshipment, tak tam je podle mě dobrá provize kolem 25%, protože nemáš náklady za sklady, lidi atd. A miliony na sklad jsem taky neměl, stačila banka, odvaha, dobrej obor a hodně vůle. Dneska už takovej sklad mam a nelituju.

dory.mory
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 6
Registrace: 14.07.2017
Mno, myslím, byste jsi nejdříve měli přečíst tento článek: https://jiwo.cz/proc-inzerovat-v-google-ads-a-seznam-skliku/ a potom ještě pochopit, že když budete dělat reklamu sami a nevyznáte se v tom, pak je jasne, že se Vám nevypaltí PPC :)

PeKr
Zabanován
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 92
Registrace: 20.04.2017
dory.mory píše:
Mno, myslím, byste jsi nejdříve měli přečíst tento článek: https://jiwo.cz/proc-inzerovat-v-google-ads-a-seznam-skliku/ a potom ještě pochopit, že když budete dělat reklamu sami a nevyznáte se v tom, pak je jasne, že se Vám nevypaltí PPC :)


webdeal jede na plný plyn i topici 6 let staré jsou pro členy webdalu stále aktuální
btw.
Jenda za těch 6 let udělal dost práce

Pro plnohodnotné využívání fóra, vč. psaní příspěvků se musíte registrovat nebo se přihlásit.
Registrovat se nebo Přihlásit se