Rozhovory

Otakar Pěnkava

Administrátor
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2707
Registrace: 15.10.2010
Včera večer dorazily odpovědi na vaše otázky, které jste [url=http://webdeal.cz/member/Michal%20Kubíček/]Michalovi[/url] pokládali v tomto tématu. Krátce po uzávěrce mi ještě přišlo pár dodatečných dotazů, zařadil jsem je do seznamu také. Michal je zde zaregistrovaný, kdybyste chtěli pokládat nějaké dodatečné dotazy, myslím, že nebude problém.

1) Sitewide jsou i v Česku na ústupu. Dříve se používaly hodně masivně. Co myslíš, že je nejvíce nahradí ?
Sitewide odkazy, tedy odkazy umístění do šablony webu obvykle na jedno místo a procházející celým webem, jsou sice na ústupu, ale nemyslím, že je hned tak něco nahradí. Je to asi jako s odkazy v katalozích nebo tolik oblíbených tzv. PR článcích. Linkbuildeři, kteří nejenom sbírají zpětné odkazy, ale také zpětně analyzují, co který odkaz dělá a jaký je jeho účinnek, tyto způsoby nepoužívají, ale stále je takových linkbuilderů jako šafránu. Provozujeme třeba web http://www.prodej-odkazu.cz, kde nabízíme na některých webech umístění odkazu. Odkazy umisťujeme do webů manuálně a obvykle na místo, které si přesně definuje inzerent a divili byste se, kolik zadavatelů a i ze zavedených agentur stále požaduje výslevně sitewide odkazy.

2) Jsou pro vás zajímavá zpětné odkazy z obsahových webů v jednotlivých článcích ? Tedy z již z napsaných článků, zpětný odkaz umístěný někde v textu, ne na konci textu.
Ano, stále jsou takové odkazy fajn. Mám s podobnými odkazy dobré zkušenosti. Zejména, pokud jde o zavedené a kavlitní obsahové weby, obvykle magazíny a blogy. Podobné odkazy vám mohou přivést nejen nějaký ten link juice, ale i návštěvníky.

3) Jaká je podle tebe kvalita linkbuildingu v Česku? Koho považuješ v Česku za nejlepší linkbuildery?
Střídavě oblačná. Vidíš tu šoumeny, kteří valí odkazy hlava nehlava, hlavně tam, kde je to snadné, levné a jednoduché. To bývá problém často agentur, které jsou placeny za kvóty a počty. Pak je tu zvláštní sorta, která se snaží tvrdit, že linkbuilding jsou PR weby, katalogy nebo nejrůznější lišty a automatizované vkládače odkazů. Snaží se linkbuilding prezentovat jako něco, co si můžeš koupit na v obchodu na kila. Ale vidíš i takové, kteří si s tím dají záležet a o odkazech přemýšlejí. Myslím, že mezi takové lidi lze zařadit Filipa Podstavce, Pavla Ungra, vážím si názorů Marka Prokopa, i když ten se už podle mne aktivně linkbuildingu nevěnuje, nebo Miloslava Lešetického známého spíše jako Plaváček (který mi mimochodem oponoval poslední eknihu a na jehož rady jsem několik svých rad obrousil a jednu tuším i dokonce smazal a nahradil), z "mladší generace" Martin Kolčaba a několik dalších. Určitě jsem jich ještě pár vyjmenoval, ale myslím, že kdo je kvalitní linkbuilder, ten to o sobě ví a nepotřebuje se někde prsit do žebříčků TOP 10:)

4) Libí se ti jak dělají SEO velké agentury ?
Vlastně jsem na to už trochu narážel. Problémů, se kterými se agentury setkávají, je několik. Nemyslím si, že jsou nějak snadno řešitelné. První jsou lidé. Kvalitní lidé prostě nejsou. Není to otázka pěněz, ale často trpělivosti a ochoty se učit a neustále vzdělávat. Prostě motivace. Agentura je z jedné strany tlačena klienty, kteří chtějí reporty, výstupy a čísla. A to je ten druhý problém. Marketing manager ve firmě klienta ví, že SEO dělají odkazy a chce měsíčně své číslo, případně chce vidět, že budget je utracený. Pro větší klienty je položka deset, dvacet tisíc měsíčně za nějaké odkazy prkotinou v porovnání s tím, co dávají za billboardy nebo TV reklamy. A tak agentura najme juniory nebo externisty a ti prostě linkují. A třetí problém je, že ty první dva vytvářejí nikdy nekončící kruh, hada, který požírá sám sebe. Máš nové klienty, potřebuješ nové lidi. Máš nové lidi, musíš je zaplatit, získáváš nové klienty.

5) Jak bude vypadat SEO za 5 let?
Jednou jsem někde psal, že za 10 možná SEO nebude. Co já vím, co bude za 5 let? Fakt je, že dokud budou vyhledávače, vždy bude nějaká snaha, jak se jim zalíbit. I když třeba Google se svými personalizovanými výsledky dost klasickému náhledu na SEO zatápí. V každém případě vždy - tedy pokud si nebudete někdy v budoucnu umístění opravdu jen koupit - bude hrát velkou roli obsah webu. Kvalitní obsah bude vždy žádaný.

6) Měl bys na začátek nějakou radu, jak začít efektivně delegovat SEO ?
Odpovím spíš obecně. Sám deleguji to, s čím mám předem nějakou zkušenost, abych mohl potom snáz zkontrolovat efekt a výsledek dodané práce. Ne vždy to ale jde.

7) Jak Michal Kubicek ziskava zakazky? Vyhledavate a oslovujete zakazniky nebo prichazeji sami? Vice zakazniku ziskate pomoci Internetu nebo spis sazite na offline marketing?
Většina zákazníků přišla sama. Obchodníky ve firmě nemáme a ani zatím neplánujeme.

8) Jak se stavi k prolinkovani vlastnich webu, ktere jsou umisteny na stejnem hostingu? Pomuze to a nebo je lepsi se domluvit s nekym na vzajemne vymene?
Používám SEO hosting od TELE3, který tyto problémy řeší. A pak mám ještě nějaké VPS, servery a hostingy u asi tří nebo čtyř dalších firem. jednu také na Slovensku.

9) Jaký máš názor na tzv. PR fóra, kdy bude použito PR fórum do role webu, kam se budou vkládat PR články? (co téma, to "článek")
Nevidím až tak rozdíl mezi fórem a webem postaveném na Wordpressu. Pokud bude obsahovat neunikátní duplicitní texty plné prázdných a bezobsažných článků, půjde stále jen o SEO spam.

10) Michale, proslycha se, ze jsi tichy spolecnik TELE3, co nam k tomu reknes?
Kdybych byl tichý společník, tak o to přece mlčím:) Ale vážně, ne, nejsem podílníkem, společníkem a ani akcionářem žádného z českých hostingů. Tedy ani TELE3. Jak jsem ale zmiňoval před chvilkou, jsem jejcih klientem a jsem s nimi spokojen. Pokud jsme s něčím spokojen, nemám problém to pochválit.

11) Ahoj Michale, stále se utvrzuju v tom, že základem všeho je dobrý obsah. V nové knížce 50 způsobů... uvádíš.. 50 způsobů linkbuildingu :-) Velká část z nich se týká publikování obsahu jinde mimo "hlavní web" (microsites, blogy,....). Předpokládám, že by se mělo zpravidla jednat vždy o originální obsah. Dejme tomu tedy třeba 30 různých článků na 30 místech. Je to vůbec možné zvládnout časově? Anebo si mohou být články trochu podobné, případně stejné třeba jen s jiným perexem a nadpisem?
Podobné švindlování bych určitě nedoporučoval. Časově se to určitě zvládnout dá. Navíc nikdo tě nenutí k tomu, abys těch 30 článků umístil za týden. Osobně jsem si všech padesát způsobů (tedy snad jen mimo ty, které jsou v posledním tipu, vyzkoušel), takže mohu zodpovědně říct: Zvládnout se to dá. Stačí jen chtít a zkusit to. Výsledek se dostaví...

alijosha
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.68/5

Příspěvky: 2482
Registrace: 01.02.2011
Po delší době je zde opět pěkný rozhovor, což je jen a jen dobře ;-)
Mám rád sladké, takže si rád dám občas dort od vymazlene-dorticky.cz

Fit
Uživatelský avatar
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 480
Registrace: 30.09.2011
Taky díky, rád jsem si přečetl ;).

martinecek2000
WD Trader: 5/5

Příspěvky: 110
Registrace: 07.06.2013
Super rozhovor,super chlap...asi se musíme více poznat a seznámit :)

Kohy
WD Trader: 4.4/5

Příspěvky: 1644
Registrace: 08.08.2012
Je vidět, že se celkově SEO zaměřuje stále a stále na jeden směr. Aby tomu bylo taky jinak, že. Přinést uživateli to, co chce - hledá. Takže neleňte na WD a běžte tvořit! :)

Pro plnohodnotné využívání fóra, vč. psaní příspěvků se musíte registrovat nebo se přihlásit.
Registrovat se nebo Přihlásit se